درانتظار اتفاقات خوب

به رسم محبت به نام خدا..

درانتظار اتفاقات خوب

به رسم محبت به نام خدا..

درانتظار اتفاقات خوب

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
اتفاق در لغت به معنای حادثه وپیشامد است
و اتفاق خوب همان پیشامدی است که حالمان راخوب می کند

آدمی که منتظر است
هیچ نشانه خاصی ندارد!
فقط
باهرصدایی برمیگردد


"یک نفر
کاش همین لحظه
همین جا فی الفور
برسداز ره و
حال دل من خوب شود.."

امضا:منتظراتفاقات خوب!


در منوی بلاگ ببینید "یک صفحه نور"‌

بایگانی

نامه‌ای به فرزندانم(۱)

جمعه, ۲۸ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۳۹ ق.ظ

و خدایی که در این نزدیکی ست
عزیزانم سلام.
اینک که این نامه را می‌خوانید نمی‌دانم چند ساله هستید. یعنی هنوز تصمیم نگرفته‌ام در چه سنی این نامه و شاید نامه‌ها را در اختیارتان بگذارم!
مادرتان بعد از فارغ التحصیلی از مدرسه با داشتن تجربیات و دیده‌ها و شنیده.های ۱۲ ساله خود در کنار  مشاهده تغییرات نظام آموزشی چه از طرف مربیان و چه از طرف اولیا تصمیم بر آن گرفت که شما را برای تحصیل به مدرسه نفرستد. و شما نور چشمان را، خود، در هر مکان دلخواهی آموزش دهد! همانند همه آنهایی که در تاریخ می‌خوانیم :"تحصیلات ابتدایی را نزد پدر (و مادر) خود آموخت!" با این تفاوت که من قصد داشتم تحصیلات راهنمایی و دبیرستان را نیز ضمیمه کنم. و همواره این معضل برایم مطرح بود که بالاخره شما احتمالا قصد ورود به دانشگاه را خواهید داشت و اینکه بدون تجربه‌های قبلی یک دفعه وارد محیط دانشگاه بشوید با چه سختی‌هایی روبرو خواهید شد. البته برای مادرتان که ۱۲ سال به مدرسه رفت، روز اول دانشگاه همان روز اول دانشگاه بود و دانشگاه هیچ شباهتی به مدرسه نداشت! و اگر شما همگام با تحصیل در کنار مادرتان آداب و روابط اجتماعی را به صورت تجربی و در شرایط گوناگون یاد بگیرید و بتوانید میزان تاثیرپذیری و تاثیرگذاری‌تان را کنترل کنید، به احتمال زیاد بهتر از تمام آنهایی که بعد از ۱۲ سال حضور در مدرسه، وارد دانشگاه می‌شوند عمل خواهید کرد.
اما بعدها مادرتان به این فکر افتاد که شاید بتواند نظر شما را نسبت به دانشگاه، قبل از تجربه‌ایی که شخصا بخواهید بدست آورید، عوض کند. البته مطمئن باشید که مادرتان تحت هیچ شرایطی شما را وادار به هیچ تصمیمی نخواهد کرد. و به خاطر همین رویه فرزندسالاری و عشقی که به شما عزیزان دارد در مورد تصمیمش برای محروم کردن شما از مدرسه دچار تزلزل شد!

ادامه دارد...



دو سال پیش یادم نیست توی دانشگاه چه اتفاقی افتاده بود! تنها بودم و نشسته بودم توی نمازخانه که فکر نوشتن این نامه به ذهنم رسید. همان روز می‌خواستم منتشرش کنم، اما وقتی دیدم این قصه سر دراز دارد؛ تصمیم گرفتم چند قسمتی را بنویسم و بعد منتشر کنم. بعد از سومین نامه متوجه شدم حرف‌های من تمامی ندارد و این نامه‌ها به قسمت آخر نمی‌رسد. از منتشر کردنشان پشیمان شدم.
بعد از شنیدن حرف‌های محمد زارع توی اجرای اولش در برنامه عصر جدید یاد این نامه‌ها افتادم. قسمت بعدی علیخانی گفت من انتظار این همه بازخورد مثبت را برای ترک مدرسه نداشتم. ولی من داشتم. وقتی همه ما می‌دانیم بازدهی مورد انتظار را از نظام آموزشی نمی‌گیریم. وقتی ما از روی بیچارگی، بی دردسرترین راه (تحصیل در مدرسه و بعد دانشگاه) را برای ادامه مسیر انتخاب می‌کنیم!


اجرای مرحله اول 

اجرای مرحله دوم

۹۸/۰۴/۲۸
منتظر اتفاقات خوب (حورا)

نظرات  (۱۱)

خوبه منم تحصیلات مدرسه رو اجباری نمیبینم 
تازه از اون بدترش مهدکودک ها هستن
دیشب شنیدم واسه ثبت نام تو مدرسه نه چندان مطرح بدون سرویس و امکانات دیگه کلی میلیون هزینه پسرش کرده 

بعد اتمام دانشگاه هم متوجه شدم کلا زندگی یجور دیگست .الان اگه راستشو بگم از دانشگاه رفتنم خیلی پشیمون ترم. با اینکه بهترین دوران تحصیلی ام بود و خیلی خوش میگذشت 
پاسخ:
البته من بابت هیچ کدوم از دورانی که گذروندم پشیمون نیستم! هر چند که میتونست بهتر باشه. ولی الان با زمان ما خیلی فرق میکنه! و همه هم تقصیر نظام آموزشی نیست. خیلی وقت ها خود اولیا هم مقصر هستند. 
حداقل دانشگاه یه جوریه که بیشتر خودت تصمیم میگیری چیکار کنی!
سلام
چندوقت پیش تو یه برنامه با یه مدرسه اصفهانی آشنا شدم که مدیرش معلم بازنشسته بود و برای جبران خلا آموزش و پرورش، یه مدرسه تاسیس کرده بود که حتی اسمش رو هم مدرسه نذاشته بود و بهش میگفت حکمتسرا
قاعده اش هم این بود هر علم و نیازی که در دنیای بیرون وجود داره توسط چند تا خبره های اون علم طی چندتا کارگاه که مجموع ارائه همه اون علم ها حدود۶ماه طول میکشید به بچه ها ارائه میکردن
بعد از۶ماه تازه خود دانش آموزها تصمیم میگرفتن با اولویت چه علمی و با چه مربی ای اونو یاد بگیرن
بعد مدرسه متناسب با نیاز و توان بچه اونو به مجموعه های واقعی بیرون که در حال کار روی اون موضوع بودن برای یادگیری و کارآموزی معرفی میکرد
دیگه توضیحات جزیی اش زیاده ولی خیلی خیلی جالب بود
مخصوصا اینکه یکی از دانش آموزهایی که همراه مدیر توی این ارائه مشارکت داشت، کشاورزی و دامپروری رو انتخاب کرده بود و هر روز میرفت یه مزرعه که گاوداری هم داشت و اونجا درس میگرفت‎(:‎
پاسخ:
سلام
چقدر خوب و چقدر خوش به حالشون. نمیدونم چقدر طول میکشه این روند همه گیر بشه مخصوصا که اوضاع مدارس روز به روز بدتر میشه.
راستش من فکر میکنم نه میشه بچه ها رو از مدرسه دور کرد و نه میشه با این نظام اموزشی فرستاد مدرسه ، با این وجود بازم ترجیحم مدرسه است تا اموزش توی خونه ، امیدوارم شاهد تحول رو به رشد نظام اموزشی باشیم.

ولی چه با یچه هات باکلاس صحبت کرده بودی ، دلم از این نامه ها خواست :))
پاسخ:
حالا بچه ها بیان ببینیم چه میکنیمD:

خانواده باکلاسی هستیمD:
۳۰ تیر ۹۸ ، ۲۲:۳۴ جناب منزوی
یکی از بزرگترین اشتباهاتم این بود که بعد از سربازی رفتم درس خوندم و درنهایت لیسانس گرفتم، ای کاش دنبال کار می گشتم و بعد درس می خوندم.
فارغ از همه ی این مشکلات، مشکل اصلی نظام غلط تدریس و در واقع آموزش و پرورشه، کلاً خودمون داریم خودمون رو نابود می کنیم
پاسخ:
یک نسخه رو نمیشه برای همه زندگی ها پیچید. ولی متاسفانه خیلی ها از تحصیل آکادمیک پشیمون میشن!
و خودمون مقصریم
نمیدونم گفتم یا نه، یکی از فانتزی‌های من برای تربیت بچه‌هام، اینه که اصلا مدرسه نفرستمش شون
پاسخ:
منم^_^
موضوع خیلی جالبیه برا نوشتن :)
احسنت به شما
ادامه بدید
پاسخ:
حالا میخوام یه موضوع جالب هم بگم همه بنویسیمD:
۰۷ مرداد ۹۸ ، ۱۰:۵۳ ماهی کوچولوی قرمز
کاش منتشر میکردی
حکمتسرا!حکمتسرا!  واسه دخترا یا پسر؟          کاش همه مدارس همینطوری می شد. 
پاسخ:
ان شاالله به وقتش منتشر میشه
چه فرقی میکنه. واسه همه لازمه
۱۲ مرداد ۹۸ ، ۱۲:۳۸ 🍁 غزاله زند
بااجازه! نامه‌ای که به فرزندانتون نوشته بودید رو خوندم! 😂❤ 
اینکه فرزندانتون رو به مدرسه‌های بی‌کیفیت با نظام آموزشیِ بی‌کیفیت‌تر نمیفرستید،خیلی خوشحالم :)
پاسخ:
خواهش میکنم برای خونده شدن منتشر شده بود:-)

والا منم انتظار چنین بازخوردی رو داشتم. نظام اموزشی ما چیزی جز یه بن بست متعفن نیست. 

 

 

+مادر های فرهیخته نسل بعد؟ :))) امیدوار شیم به فردای وطن؟

 

 

++ تو وبلاگ قبلیم، یه بخش داشتم به نام "نامه ها" خیلی استقبال میکنم خلاصه از اینگونه پست ها:) 

پاسخ:
من کلا آدم امیدواریم:-)

برای تقویت قوه تخیل هم خوبه

من اگر مطمئن بودم که نداشتن مدارک لازم جهت اثبات گذران مقاطع تحصیلی در مدرسه برای کار و دانشگاه و ... لازم نیست قطعا فرزندانم را نمیفرستادم مدرسه.

پاسخ:
حداقل قدیما مهدکودک اجباری نبود. مثل اینکه تازگی‌ها اون هم اجباری شده
۲۳ شهریور ۹۸ ، ۲۲:۰۶ رحیم فلاحتی

هر چه فکر کردم راه به جایی نبردم . باید چند نمونه ی آموزشی درست ببینیم . تا حق انتخاب داشته باشیم . 

شاید به این نتیجه برسیم که بشینیم پای درس مادران فرهیخته ! چه شود ؟ همه ی درس ها رو بیست می شیم . 

پاسخ:
آره واقعا نمیشه با اطمینان گفت بدون مدرسه درست‌تره! واسه همین آخر نامه پشیمون شدم. ولی کاش مدرسه‌های خوب بسازیم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی