درانتظار اتفاقات خوب

به رسم محبت به نام خدا..

درانتظار اتفاقات خوب

به رسم محبت به نام خدا..

درانتظار اتفاقات خوب

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
اتفاق در لغت به معنای حادثه وپیشامد است
و اتفاق خوب همان پیشامدی است که حالمان راخوب می کند

آدمی که منتظر است
هیچ نشانه خاصی ندارد!
فقط
باهرصدایی برمیگردد


"یک نفر
کاش همین لحظه
همین جا فی الفور
برسداز ره و
حال دل من خوب شود.."

امضا:منتظراتفاقات خوب!


در منوی بلاگ ببینید "یک صفحه نور"‌

بایگانی

گاهی خواستن، توانستن نیست

يكشنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۵۹ ق.ظ

به نام خدا
زمانی معتقد بودم برای رسیدن کافی است قدم اول را بردارم. کافی است شروع به رفتن برای رسیدن بکنم. موفقیت را ثمره بی چون و چرای تلاش می‌دانستم و اطمینان صد در صد داشتم که اگر همه تلاشم را بکنم به مقصود خواهم رسید‌. فکر می‌کردم اگر وقت و انرژی کافی صرف کنم و از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نکنم، آن اتفاق که باید می‌افتد.
اما بعدها فهمیدم، رفتن همیشه به رسیدن منتهی نمی‌شود! حاصل همیشگی تلاش بسیار، موفقیت نیست! متوجه شدم وقتی با انگیزه و توکل همه سعی و توانم را به کار می‌گیرم، آن اتفاق که باید، گاهی نمی‌افتد! گاهی حتی کسی که تندتر از همه می‌دود، اول نمی‌شود!
شاید تمام این‌ها برای کسی عجیب نباشد! اما باعث شد من از یک جایی به بعد، از شروع کردن بترسم! از برداشتن قدم اول که زمانی برایم نوید رسیدن به موفقیت بود بترسم! حالا دیگر با هر شروعی اطمینانی برای رسیدن ندارم! و همه این‌ها مرا از تلاش برای رسیدن می‌ترساند! از اینکه تلاشم به ثمر ننشیند می‌ترسم! نگرانم بابت دویدن و نرسیدن! دوست ندارم در حالی به پشت سرم نگاه کنم و دویدن‌ها و تلاش کردن‌هایم را ببینم که همه‌شان بی‌ثمر مانده‌اند! اما...
اما چاره‌ای نیست! و این ترس و نگرانی از نرسیدن‌ها و نشدن‌ها، نباید و نمی‌تواند که ما را از نخواستن، تلاش، دویدن و رفتن باز دارد. یا باید ساکت و ساکن بودن را انتخاب کنیم و بپذیریم هر چه پیش آمد، خوش آمد! مگر نه اینکه "موجیم که آسودگی ما عدم ماست؟" یا به مقصدهای دم دستی دل‌خوش کنیم و مسیر طولانی با پایان نامعلوم را انتخاب نکنیم! یا نه دل به دریا بزنیم و کاری کنیم لااقل اگر آن اتفاقی که انتظارش را داشتیم نیفتاد، وجدان‌مان آسوده باشد که همه تلاش‌مان را کرده‌ایم!


ماییم و نوای بی نوایی
بسم‌الله اگر حریف مایی

۹۸/۰۶/۲۴
منتظر اتفاقات خوب (حورا)

نظرات  (۸)

حاصل همیشگی تلاش بسیار، موفقیت نیست! متوجه شدم وقتی با انگیزه و توکل همه سعی و توانم را به کار می‌گیرم، آن اتفاق که باید، گاهی نمی‌افتد! گاهی حتی کسی که تندتر از همه می‌دود، اول نمی‌شود!

و چه تلخ است:-(

پاسخ:
نمی‌خواستم تلخ بنویسم

من این پستتو تجربه کردم یک بار... 

ولی خب هیچ وقت تسلیم نشدم..

پاسخ:
روی هر چی نشدن هست کم می‌کنیمD:

تلاش

پاسخ:
بله

سلام

بله همینطوره، جمله ی آخرتون واقعا کاریه که ما میکنیم.

«موجیم که آسودگی ما عدم ماست» ولی خب دولت آن است که بی خون دل آید به کنار/ورنه با سعی و عمل باغ جنان این همه نیست:))

پاسخ:
سلام
البته اینم هست که "نازپرورد تنعم نبرد راه به دوست" :-))

یادم رفت بپرسم اول پاراگراف آخر «ما را از نخواستن، تلاش، دویدن و رفتن باز دارد» اون «نخواستن» یعنی چی؟

پاسخ:
اشاره به ضرب‌المثل "خواستن، توانستن است."

نازپرورده... اونم هست راست میگی:) یه جایی هم یکی از شعرا گفت "ایهاالناس جهان جای تن آسایی نیست... آقا من قانع شدم:)) 

یجایی نظر داده بودین، منم نظر دادم؛ بنا به نوع نوشتتون شمارو فمنیست فرض و خطاب کردم، اگه همینطوره که در این راه موفق باشید، اگه اشتباه گفتم که ببخشید:)

پاسخ:
احتمالا توی وبلاگ کاغذ سفید بوده. که خیر بنده فمنیست نیستم و ادعایی هم در این زمینه ندارم! و اینکه اگه گفتم حرف‌ها برای گفتن دارم در زمینه حقوق انسانی بود:-)

الان رفتم نگاه انداختم، کلا خراب کاری کردم گویا. بله همونجا بوده منتها من آقایی رو خطاب کرده بودم، رو اون حساب گفتم بیام حلالیت بطلبم شاید خدای نکرده فمنیست نبوده:)   ولی مثل اینکه اشتباه اومدم و شما اصلا خانم هستین:) اینم از عقل دور اندیش ما، تا خرابترش نکردم من برم دیوانه سازم خویش را:) معذرت

پاسخ:
:-)))
خواهش می‌کنم

این چیزیه که خیلی هامون توی زندگی بهش رسیدیم.

اما خب، برداشتن قدم اول و کلا تلاش کردن، در هر شرایطی بهتر از نشستنه.

به قول آقامون سعدی، به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل

پاسخ:
بله و راه دیگه‌ای نداریم جز تلاش و امید به رسیدن

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی