درانتظار اتفاقات خوب

به رسم محبت به نام خدا..

درانتظار اتفاقات خوب

به رسم محبت به نام خدا..

درانتظار اتفاقات خوب

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
اتفاق در لغت به معنای حادثه وپیشامد است
و اتفاق خوب همان پیشامدی است که حالمان راخوب می کند

آدمی که منتظر است
هیچ نشانه خاصی ندارد!
فقط
باهرصدایی برمیگردد


"یک نفر
کاش همین لحظه
همین جا فی الفور
برسداز ره و
حال دل من خوب شود.."

امضا:منتظراتفاقات خوب!


در منوی بلاگ ببینید "یک صفحه نور"‌

بایگانی

یک با یک برابر نیست؟*

جمعه, ۱۲ دی ۱۳۹۹، ۰۲:۳۵ ب.ظ

به نام خدا

خدا انسان‌ها رو آزاد آفرید و هیچ یک رو بر دیگری برتر قرار نداد. که خودش گفت: إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاکُمْ.
چه جملات کلیشه‌ای هستند. نه؟ اما چه بسا آدم‌هایی که فکر می‌کنند لابد از خدا هم بیشتر می‌دونند و اصلا چه کاریه که آزادی انسان دیگه رو تحمل کنند! خدا استعداد و توانایی در انسانی قرار داده و بهش آزادی داده! اما آدم‌هایی پیدا میشن که بگن خدا داده که داده! من اجازه نمیدم!
بعضی ماجراها رو که می‌شنوم، با خودم فکر می‌کنم چطوری قبول کردند زیر بار این ظلم برن؟ یعنی حتی یک بار هم فکر نکردند حقی دارند؟ انسان آزادی هستن و نه اسیر و بنده انسان دیگه؟ بعد یادم میفته که چه بسا ظلم‌هایی که خودم هم پذیرفتم و باهاشون زندگی کردم چون از وقتی بوده همین بوده و ذهنم اجازه نداده فکر کنم طور دیگه‌ای هم میشه! و احتمالا اون‌ها هم فکر می‌کنند تا بوده همین بوده و لابد طور دیگه‌ای امکان‌پذیر نیست!
یه بار که خیلی کوچیک بودم از یکی شنیدم قدیم نمی‌گذاشتند دخترها درس بخونند و بدونند؛ چون اگه می‌دونستند زیر بار ظلم نمی‌رفتند که دیگه اطاعت بی چون و چرا نمی‌کردند! اون موقع خیلی نفهمیدم یعنی چی! اما کم‌کم فهمیدم چقدر درست بود حرفش! وقتی اجازه ندی ذهن و فکر آدمی اونقدر بزرگ شه که بتونه آزادی و حق و حقوقش رو تصور کنه، زیر بار هر دستور ناحقی که بهش بدی میره! و حتی متوجه ناحق بودنش هم نمیشه.
گاهی مغزم سوت می‌کشه از بعضی حرف‌ها! که واقعا مردم با خودشون چی فکر می‌کنند؟ که واقعا فکر کردند جای خدا می‌شینند؟ برده می‌گیرند؟ اسیر می‌برند؟ می‌فهمن انسان آزادی که خدا خلق کرده یعنی چی؟ بترسید از آدم‌های خودخواهی که ذهنشون اونقدر کوچیک هست که آزادی انسان رو نمی‌تونن تصور کنند! و حتی بترسید از اون‌هایی که آدم‌های دسته اول رو عقل کل می‌دونند!

*عنوان: شعری از خسرو گلسرخی.

۹۹/۱۰/۱۲
منتظر اتفاقات خوب (حورا)

نظرات  (۵)

۱۲ دی ۹۹ ، ۱۵:۱۴ دچارِ فیش‌نگار
خدا هیچوقت مجبور نمی کنه کسی رو. اما
آزاد زیستن بهای سنگینی دارد.
آگاهی لازم دارد
و شجاعت
پاسخ:
در بزرگی و مهربونی خدا شکی نیست! بنده‌هاش نامهربونن.
اگر مولفه آزادی رو از زندگی حذف کنیم، بخش بزرگی از معنای زندگی لنگ می‌زنه!
۱۲ دی ۹۹ ، ۱۵:۵۴ آرزو ﴿ッ﴾
با توجه به احساسات لحظه‌ای خودم، عنوان رو که خوندم ربطش دادم به نابرابری جنسیتی.
مغز و قلب من هم امروز سوت کشید و هیچ کار مفیدی نتونستم انجام بدم.
پاسخ:
اتفاقا شعرش مرتبط با این موضوع نیست. ولی وقتی داشتم دنبال عنوان می‌گشتم این شعر یادم افتاد.
گاهی شرایط طوری هست که اونی که باید حقش رو بخواد، خودش نمی‌خواد! 
۱۳ دی ۹۹ ، ۱۱:۱۷ هیـ ‌‌‌ـچ
شاید به نظر مسخره بیاد اما یاد دیالوگی تو فیلم «مارمولک» افتادم که حاج رضا یه جا می‌گفت: خدا اگه خودش از بیخ مخالف بود، آلت جرم دست من و تو نمی‌داد!
حالا این حکایت همین حرفای شماست...
پاسخ:
نه اتفاقا مربوط هست:))
منم همیشه یاد یه جمله‌ای میفتم از دین و زندگی دبیرستان که می‌گفت مگر میشه خدا استعدادی در آدم قرار بده یا آرزویی رو در دل آدم قرار بده، اما راهی براش نذاره؟
۱۵ دی ۹۹ ، ۱۲:۲۵ بانوچـه ⠀
واقعیت اینه که آدما همیشه از خدا جلوترن :))
پوشیدن لباس مشکی در مراسم عزاداری مکروهه. وقتی مادرم فوت کرد ما هیچکدوم مشکی نپوشیدیم، یکی از فامیلامون گله کرده بود و وقتی بهش گفتیم مکروهه و خود مادرم هم دوست نداشته مشکی بپوشه. گفت حالا هر چی، باید برای اینکه مردم چیزی نگن می پوشیدین :|
پاسخ:
همین دیگه حالا میگن خدا اینجوری گفته باشه، ولی آخه ببین ... :|
روح مادرت شاد باشه.

هر چه سنم بالاتر میره بیش‌تر متوجه زخم عمیقی که نگاه‌ها و فرهنگ غلط توی وجودم ایجاد کرده میشم. هر بار هم که جایی درباره‌ش می‌خونم، ضمن اینکه توی دلم ممنون اون شخص هستم که داره از این دردها صحبت می‌کنه، باز زخمم تازه‌تر میشه از گستردگی و وسعت این درد. متاسفانه همین‌طوره!
پاسخ:
تازه من فکر می‌کنم خیلی ماجراهای تلخ و سنگین نشنیدم و ندیدم! ولی همین ماجراهای ساده، همین حق و حقوق ساده هم ناراحت‌کننده است!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی