درانتظار اتفاقات خوب

به رسم محبت به نام خدا..

درانتظار اتفاقات خوب

به رسم محبت به نام خدا..

درانتظار اتفاقات خوب

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
اتفاق در لغت به معنای حادثه وپیشامد است
و اتفاق خوب همان پیشامدی است که حالمان راخوب می کند

آدمی که منتظر است
هیچ نشانه خاصی ندارد!
فقط
باهرصدایی برمیگردد


"یک نفر
کاش همین لحظه
همین جا فی الفور
برسداز ره و
حال دل من خوب شود.."

امضا:منتظراتفاقات خوب!


در منوی بلاگ ببینید "یک صفحه نور"‌

بایگانی

خطبه 147

شنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۷، ۰۵:۳۶ ب.ظ

به نام خدا


"... همانا، پس از من، روزگاری بر شما فراخواهد رسید که چیزی پنهان تر از حق، و آشکارتر از باطل، و فراوان تر از دروغِ به خدا و پیامبرش نباشد. و نزد مردم آن زمان، کالایی زیانمندتر از قرآن نیست، اگر آن را درست بخوانند و تفسیر کنند، و متاعی پرسودتر از قرآن یافت نمی شود، آنگاه که آن را تحریف کنند و معانی دلخواه خود را رواج دهند.

در شهرها چیزی ناشناخته تر از معروف، و شناخته تر از منکر نیست. حاملان قرآن، آن را واگذاشته و حافظان قرآن، آن را فراموش می کنند، پس در آن روز قرآن و پیروانش از میان مردم رانده و مهجور می گردند، و هر دو غریبانه در یک راهِ ناشناخته سرگردانند، و پناهگاهی میان مردم ندارند. پس قرآن و پیروانش در میان مردمند، اما گویا حضور ندارند؛ با مردمند، ولی از آنها بریده اند، زیرا گمراهی و هدایت هرگز هماهنگ نشوند گر چه کنار یکدیگر قرار گیرند.

مردم در آن روز، در جدایی و تفرقه هم داستان، و در اتحاد و یگانگی پراکنده اند، گویی آنان پیشوای قرآن بوده و قرآن پیشوای آنان نیست. پس، از قرآن جز نامی نزدشان باقی نماند، و آنان جز خطی را از قرآن نشناسند..."

۹۷/۰۴/۲۳
منتظر اتفاقات خوب (حورا)

نظرات  (۱۴)

میدونی چی ذهنمو به خودش مشغول کرد؟
اینکه روز ولادت حضرت معصومه رو گذاشتیم روز دختر
بعد به بهانه روز دختر از مائده هژبری دفاع می کنیم!؟!


مملکته!
پاسخ:
راستش اولین دفعه که نظرتون رو خوندم، به صورت دو نقطه خط زل زده بودم به مانیتور و فکر می کردم که چه ربطی به پست داشت! البته ربطش رو فهمیدم.
در مورد مائده خبر کامل با جزئیاتش رو نشنیدم و دنبالش هم نرفتم چرا که به قدر کافی خرده خبرهایی از این ور و اون ور شنیدم. و فکر کردم خبر دستگیری مائده شبیه اون دست شعبده بازی هست که به تماشاچی ها نشون میده تا حواسشون رو از دست دیگه ش پرت کنه.
راستش هممون می دونیم چه بسا ظلم هایی که در حق مردم میشه و اصلا بازتاب رسانه ای نداره و اصلا کسی صداش درنمیاد. اگه فکر کنیم مسئولین به فکر شئونات اخلاقی بودند، توی همون اینستاگرام چه چیزها که دیدیم و شنیدیم که حرف از شئونات اخلاقی در برابرشون خنده داره!! پس اگه به بگیر و ببند هست، اینا چرا ولن؟؟
توی این مملکت در مورد وقایع نمیشه اظهار نظر کرد و نمیشه طرف کسی رو گرفت، یعنی وقایع به قدری ویژگی های عجیب و غریبی دارند که موقع حرف زدن، نمی فهمیم آیا داریم تو زمین دشمن علیه دشمن بازی می کنیم؟ گل به خودی می زنیم؟ یا بی جیره و مواجب کمک می کنیم تا عامل به اهداف اصلیش برسه؟!
این جا، این زمان، همون جایی هست که ما نمی دونیم حق کیه؟ کجاست؟ کدوم طرفه؟ 
البته همه جای تاریخ آدمای معمولی مثل من چنین سردرگمی داشتند!
۲۳ تیر ۹۷ ، ۱۸:۳۰ ابوالفضل ...
کامنت اول خود گواهی بود بر این پست...
پاسخ:
چی بگم!

و من دارم فکر میکنم تو این شلوغی که درست و غلط مشخص نیست، که شناخت حق از باطل و حتی عمل به اون خیلی سخته سرانجام ما چی میشه؟ بالاخره قوم الظالین میشیم یا نه؟ اونجایی که قران میگه زیانکارترین مردم کسانی‌ان که خودشون فکر میکنن بهترینن در حالی که تلاششون تو دنیا گم شده و ارزشی نداره به شدت منو می‌ترسونه، به شدت احساس میکنم از همین دسته‌ام(البته من هیچ وقت فکر نکردم خوب یا بهترینم فقط میترسم اون اعمالی که فکر میکنم دارم رو هم نداشته باشم!)

+ پیشاپیش روزت مبارک عزیزم،همیشه در پناه خدا و حضرت معصومه باشی:*
پاسخ:
گاهی که نه خیلی وقت ها توی توهمی به اسم "ما خیلی خوبیم" داریم دست و پا می زنیم. خدا آخر و عاقبتمون رو به خیر کنه!
حرفات منو یاد کامنت دکتر میم توی وبلاگ آیبک میندازه:-))


http://aybaknevesht.blog.ir/1396/10/04/%D8%AA%D8%B1%D8%B3
میگن معاویه قسم یاد کرده بود کاری کنه از اسلام فقط پوسته ای باقی بمونه. تو دوران خودش تا حدودی موفق بود ولی حالا....
من هم میترسم.
پاسخ:
اگه فکر کنیم معاویه برای دراز مدت برنامه ریزی کرده بود، تا اینجا که موفق بوده!
من اینو میدونم که "قرآن" کلمه به کلمه اش خود آرامشه :)
پاسخ:
آره واقعا:-) چه خوبه که درکش کنیم:-)
آیا کسی هست که ایمان بیاورد😞
پاسخ:
:-) هست.
۲۴ تیر ۹۷ ، ۰۰:۲۱ آشنای غریب
فکر کنم خطبه 102
به نام امانت داری خیانت می کنند مردها خود را به شکل زنان و زنان خویش را به صورت مردها در می آورند به احکام و دستورات نماز بی اعتنایی می کنندقنوات خشک می شود و قبایل و عشایر از فرمان امام عادل بیرون می روند، عبور از بیابان های میان مکه و بصره ممنوع می شود، مرگ در فقها شایع می شود، دشنام دادن به پدر و مادر شعارشان می گردد، برکت از سال و ماه و روز و هفته برداشته می شود به طوری که هر سالی به مقدار یک روز و هر روزی به مقدار یک ساعت گردد، برای اهل آن دوران، چهره های پاکیزه و باطن های بدسگالی می باشد. مردم به سه گونه حج بجا می آورند، ثروتمندان برای گردش و استراحت، میانه حالان برای تجارت و فقرا برای گدایی، زنان از راه شرمگاه خود امرار معاش می کنند."
پاسخ:
خطبه 102 نیست. احتمالا از بحارالانوار باشه.
۲۴ تیر ۹۷ ، ۱۱:۱۸ بانوچـ ـه
چه دوران ِ آشنایی
پاسخ:
آره.
چه خوب توصیف شده و چقد ملموسه الان…!
پاسخ:
می بینیمش!

حرف شما: توی این مملکت در مورد وقایع نمیشه اظهار نظر کرد. این جا، این زمان، همون جایی هست که ما نمی دونیم حق کیه؟ کجاست؟ کدوم طرفه؟

حرف من: هر چند من خودم هم دارم تلاش میکنم معمولی باشم اما دوست من معمولی بودن افتخار نیست.
پاسخ:
نمیدونم معمولی رو چی برداشت کردین! معمولی که من گفتم یعنی وابسته طرف خاصی نبودن! تعصبی به هیچ طرفی نداریم! دنبال درستی هستیم که نمیدونیم باید از کدوم طرف دنبالش بریم. آره این بلاتکلیفی واقعا افتخار نیست!
چه کامنت باحالی داده بود:)) اتفاقا اصلا هم بعید نیست:)
گاهی فکر میکنم خارجی‌ها بیشتر از ما مسلمونی میکنن حتی اگه ظاهر امر رو رعایت نکنن!
پاسخ:
آره:-))))
برخی آدابی که غیرمسلمون ها بهش پایبند هستند از آداب ما مسلمون هاست که بهشون عمل نمی کنیم.
خب اینکه دنبالش هستی که ببینی حق باکیه دیگه معمولی حساب نمیشی :)

باهات خداحافظی میکنیم دیگه
پاسخ:
خدانگهدار:-)
خدانگهدار غیرمعمولی :|
پاسخ:
[در سکوت دست تکان می دهد] 
:|
۲۵ تیر ۹۷ ، ۰۴:۲۰ آسـوکـآ آآ
تو همین دوره ایم...
پاسخ:
ظاهرا.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی