درانتظار اتفاقات خوب

به رسم محبت به نام خدا..

درانتظار اتفاقات خوب

به رسم محبت به نام خدا..

درانتظار اتفاقات خوب

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
اتفاق در لغت به معنای حادثه وپیشامد است
و اتفاق خوب همان پیشامدی است که حالمان راخوب می کند

آدمی که منتظر است
هیچ نشانه خاصی ندارد!
فقط
باهرصدایی برمیگردد


"یک نفر
کاش همین لحظه
همین جا فی الفور
برسداز ره و
حال دل من خوب شود.."

امضا:منتظراتفاقات خوب!


در منوی بلاگ ببینید "یک صفحه نور"‌

بایگانی

انتخاب رشته

پنجشنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۵۶ ق.ظ

به نام خدا

وقتی کنکور برگزار شد یک متن طویل برای معرفی رشته‌م نوشتم که بیشتر شبیه درددل نامه و خاطره شد که لابه‌لاش کمی هم از رشته‌ و دانشگاه‌م گفته بودم.
الان که موعد انتشارش رسیده، دست و دلم برای منتشر کردنش نمی‌رود. راستش نه اینکه از راهی که انتخاب کرده‌ام پشیمان باشم که نه به عنوان دانشجوی مهندسی در آستانه ترم پنج از انتخابم راضی هستم با اندکی ناامیدی ناشی از واقع بینی که یک هفته‌ای حالم را گرفت. و یک روز هم شاید در مورد آن حرف زدیم. اما حالا فکر می‌کنم بلد نیستم امید بدهم.
 شاید هم نه!
فقط یک حرفی را حتما باید بگویم که علاقه و تمایل و انتخاب خودتان مهم است. آدم برای علاقه‌اش از ته دل مبارزه می‌کند. همه تلاشش را می‌کند تا خودش را در راهی که انتخاب کرده ثابت کند. حرف مردم و بچه مردمی که چماق می‌شود توی سرتان اصلا مهم نیست. 

۹۷/۰۵/۱۱
منتظر اتفاقات خوب (حورا)

نظرات  (۷)

۱۱ مرداد ۹۷ ، ۱۲:۰۳ دختر خانوم❤
چه قشنگ گفتی :) 
همه میگن خنگم☺گاهی خودمم باورم میشد،شاید دوباره موندنم،اشتباه محض باشه،ولی من تکرارش میکنم،چون من وارد این مسیر شدم که بهش برسم،نه اینکه کم بیارم☺خدا هم قول داده هوامو داشته باشه❤❤❤
پاسخ:
همونطور که آخرش گفتم آدم برای چیزی که دوست داره همه تلاشش رو میکنه. امیدوارم از انتخابت پشیمون نشی و بهترین ها برات رقم بخوره:-)
مشکل اصلی بچه هایی که توی این مسیر هستن، اینه که علاقه ی واقعی خودشون رو نمیشناسن چون تقریبا هیچ شناختی از رشته ها، دروس اختصاصی، سختی های رشته و عاقبت شون ندارن.
بیشتر احساسی تصمیم میگیرن و یا اینکه اغلب حق انتخاب ندارن، یه سری رشته رو میزنن ولی در نهایت مجبورن از هر کدوم قبول شدن ثبت نام کنن. چون خیلی ها رتبه ی تاپ نمیارن که حق انتخاب داشته باشن برای شهر و رشته و دانشگاه
پاسخ:
آره من خودم دوستانی دارم که تازه دارن سختی هارو درک میکنند و بعضی ها نگاهشون نسبت به آینده کاملا تاریکه.
متاسفانه آموزش و پرورش تقریبا هیچ کمکی توی این زمینه به دانش آموزان نمیکنه!
۱۱ مرداد ۹۷ ، ۱۲:۲۲ دختر خانوم❤
خیلی ممنونم ازت :)
هر روز بیشتر از قبل بدرخشی☺❤
پاسخ:
تشکر:-)
ببین این سیستم از ریشه معیوب هست. ما نه در مدرسه نه در دانشگاه، هیچ کس رو برای ورود به بازار کار آموزش نمیدیم. انگار همه باید لیسانس رو بگیرن بعد برن از صفر شروع کنن مهارت کسب کنن. کسی هم که نمیخواد بره دانشگاه عملا فقط میتونه یه کارگر صفر باشه! در حالی که هر جای دنیا 12 سال درس بخونی به یه جاهایی میرسی حداقل!
ما ادبیات خوندیم اونم شش سال، ولی هیچی از ویراستاری، نویسندگی، روزنامه نگاری، مقاله نویسی و امور پژوهشی بهمون یاد ندادن، که اگر میدادن خیلی از ادبیات خونده ها میتونستن جذب بازار کار بشن. این نشناختن رشته ها هم مثل همون هست.
به جای اینکه بیان ذهن ها رو روشن کنن، و برای هر رشته آزمون ورودی جدا برگزار کنن هر سال دارن با عمر و جوونی یه عده بازی میکنن
پاسخ:
در حوزه علوم انسانی که خیلی کم کاری شده. 
ولی خب من توی رشته خودم می بینم که توی مدرسه تقریبا هیچ تلاشی برای شناخت و آموزش و..‌. انجام نمیدن و فقط در ۴ سال به فکر کنکور ما هستند. اما توی دانشگاه لااقل میشه یکی دوتا استاد پیدا کرد که به فکر آینده ما و کار یاد گرفتن دانشجو باشند. توی دانشگاه دانشجو میتونه شرایط حداقلی برای اثبات خودش بدست بیاره. ولی مدرسه هیچی!
حورا قبول داری که وجود مدیریت ناکارآمد کشور آینده ماها رو مبهم کرده؟! تو ایران اطمینان وجود نداره متاسفانه و دلیل درصد خیلی کمیش خودمون و انتخاب هامونه!

پاسخ:
آره خب. کیه که قبول نداشته باشه. ما هم تربیت شده توی همین سیستم هستیم. لااقل میگم توی همین آشفته بازار بریم دنبال کاری که میدونیم برای ماست. 
علاقه حرف اوله.
با نظر بانو هلما موافقم
پاسخ:
علاقه‌ای که بتونه اراده و پشتکار هم بیاره.
باز هم یک وبلاگ دیگه که تاکید بر علاقه داره
مررررسی :-*
پاسخ:
:-) 
امیدوارم هیچ کس بخاطر رفتن سراغ علاقش پشیمون نشه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی