درانتظار اتفاقات خوب

به رسم محبت به نام خدا..

درانتظار اتفاقات خوب

به رسم محبت به نام خدا..

درانتظار اتفاقات خوب

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
اتفاق در لغت به معنای حادثه وپیشامد است
و اتفاق خوب همان پیشامدی است که حالمان راخوب می کند

آدمی که منتظر است
هیچ نشانه خاصی ندارد!
فقط
باهرصدایی برمیگردد


"یک نفر
کاش همین لحظه
همین جا فی الفور
برسداز ره و
حال دل من خوب شود.."

امضا:منتظراتفاقات خوب!


در منوی بلاگ ببینید "یک صفحه نور"‌

بایگانی

مُوتُوا قَبلَ اَن تمُوتُوا

چهارشنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۵، ۰۸:۵۵ ب.ظ

هو یحیی و یمیت و الیه ترجعون


۱. روز شنبه، سر کلاس، استاد برای توضیح بیشتر درس مثالی از پدر زد. وسط کلاس یکی از دانشجویان حالش بد شد. وقتی از حالش جویا شدیم، فهمیدیم دو روز پیش پدرش فوت کرده و حالا شنیدن این مثال ناراحت (و شاید دلتنگش) کرده است. دو روز پیش!!! موقع شنیدنش تنم لرزید. می دانم مرگ حق است. می دانم دیر یا زود همه ما از این دنیا خواهیم رفت. اما انگار هنوز هم این رفتن را باور ندارم چه برای خودم، چه برای نزدیکانم. پدر...

در فرهنگ لغت من، پدر به معنای ستون خانه و مادر، خورشید خانه است. نبود هر کدام به تنهایی فاجعه است.

۲. اعتراف می کنم، تا به حال خبرِ سفرِ هرکس به دیار باقی را شنیده ام، بعد از چند روز انگار که این واقعه را فراموش کرده ام و در ناخودآگاه خود گمان می کنم این شخص الان در خانه اش یا سرکارش و خلاصه سر زندگیش است!! شاید علتش این باشد که تا به حال در هیچ تشییع جنازه ای شرکت نکرده ام تا با چشم خودم رفتن جسم آدم ها را در آن خانه تنگ و کوچک ببینم.

۳. سال پیش دچار بیماری اعلامیه ترحیم خوانی شده بودم. از لحظه ای که از خانه بیرون می زدم تا لحظه ای که برگردم، هرچه اعلامیه ترحیم روی در و دیوار می دیدم را نگاه می کردم، اسم سفر کرده را می خواندم و اگر عکسی بود سنش را تخمین می زدم. گمان می کردم با این کار، بیشتر حواسم هست که سفر در پیش است. البته تا حدودی موثر بود.

شاید بد نباشد گاهی حواسمان را به اعلامیه های ترحیم بدهیم برای یادآوری فانی بودن زندگیمان در این دنیا.

۴. هر وقت که از خانه بیرون می زنید، هر وقت با عزیزی خداحافظی می کنید، حواستان باشد که شاید دیدار به قیامت بماند. وسط شلوغی روزاگر دلتان برای عزیزی تنگ شد، زنگ بزنید و از حالش جویا شوید. شاید روز بعدی برای او یا برای شما نباشد. موقع خداحافظی از مادرتان، بغلش کنید و ببوسیدش، شاید آخرین بوسه باشد. اگر مادرتان از دنیا رفته است، حواستان به شادی روحش باشد.

* حواسمان به کارهایمان و به حرف هایمان باشد، شاید وقت جبرانی نباشد.


۹۵/۱۲/۱۱
منتظر اتفاقات خوب (حورا)

نظرات  (۱۰)

۱۱ اسفند ۹۵ ، ۲۱:۰۸ 🍁 غزاله زند
واقعا همینطوره،انگار این رفتن‌ها رو نمیخوام باور کنم...
واقعا سخت (T_T)
من هیچوقت خاکسپاری‌ها شرکت نمیکردم تا اینکه یکی از اقواممون فوت کرد و من بخاطر دخترش که تقریبا هم‌سن من بود رفتم تا از دلجویی کنم.وقتی رفتم خاکسپاری واقعا داغون شدم با اینکه هیچ ارتباط نزدیک خانوادگی یا خاطره‌ای با اون مرحوم نداشتم.دلم برای خانواده‌ش و خودش که خیلی جوون فوت کرد سوخت.عذاب‌آور بود. اصلا دوست ندارم بهش فکر کنم.فقط قدر عزیزامون رو بدونیم و مواظب دل‌های هم باشیم.یه روز هممون از این کره خاکی میریم...
پاسخ:
نیاز مبرمی به زیارت قبور در خودم احساس می کنم!
مواظب کارهامون و رفتارمون باشیم.
خدا سایه همه پدرومادرهارو بالای سر فرزنداشون حفظ کنه
مرگه حقه ولی خیلی تلخه 
پاسخ:
عاقبت هممون سفر از این دنیاست و نمیشه گفت عاقبت هممون تلخه. ولی دل تنگی و تنهایی و پشیمونی حاصل از این اتفاق تلخه.
خدا سایه همه پدرومادرهارو بالای سر فرزنداشون حفظ کنه
مرگه حقه ولی خیلی تلخه 
پاسخ:
:((
۲ رو خیلی باهات موافقم، منم هیچ وقت اونقدر توی ذهنم بولد نبوده شاید چون منم تشییع جنازه از نزدیک ندیدم

۳ رو باید امتحان کنم، مرسی واسه پیشنهادت :)
پاسخ:
مورد سه فقط واسه یادآوری اینکه یه روزی ماهم میریم و حواسمون به کارامون باشه.
۱۲ اسفند ۹۵ ، ۱۰:۵۲ •✿ آرورا ✿•
4 به تنهایی منو ویران کرد ...
پاسخ:
فقط حواسمون باشه...
۱۲ اسفند ۹۵ ، ۲۰:۲۹ •°*”˜♫ raha ♫˜”*°•
دنبال شدی دوست عزیز :)
پاسخ:
:)
همه همین حسو دارن که فکر می کنن همه می میرن جز خودشون
پاسخ:
:/
مرگ تلخه شاید برای همین ازش فرار می کنیم
پاسخ:
تلخ برای اونی که میره یا اونایی که میمونند؟!
آدم باید به مرگ خودش فکر کنه تا حواسش به کارهاش باشه اما فکر کردن به از دست دادن دیگران رو دوست ندارم. خیلی اعصاب آدم رو به هم میریزه. بهتره بهش فکر نکنیم!
پاسخ:
به احتمال زیاد در آینده با همین اتفاقی که اعصابمون رو بهم میریزه روبرو میشیم!!
۱۷ اسفند ۹۵ ، ۱۹:۲۴ چشم به راهم ...
گزینه ی3 را بنده هم معتادم!
هر اعلامیه ای که ببینم، یک خدا بیامرزدی میگم و فاتحه میخونم:)
تا حدی که گاهی دوستان با کنایه میگن: فلانی! اون اعلامیه را از قلم انداختی....:))
پاسخ:
:)
گاهی بد نیست حواسمون باشه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی