درانتظار اتفاقات خوب

به رسم محبت به نام خدا..

درانتظار اتفاقات خوب

به رسم محبت به نام خدا..

درانتظار اتفاقات خوب

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
اتفاق در لغت به معنای حادثه وپیشامد است
و اتفاق خوب همان پیشامدی است که حالمان راخوب می کند

آدمی که منتظر است
هیچ نشانه خاصی ندارد!
فقط
باهرصدایی برمیگردد


"یک نفر
کاش همین لحظه
همین جا فی الفور
برسداز ره و
حال دل من خوب شود.."

امضا:منتظراتفاقات خوب!


در منوی بلاگ ببینید "یک صفحه نور"‌

بایگانی

?How we can have a good presentation

يكشنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۶:۴۵ ب.ظ

به نام همیشه همراه


* روز ارائه، یک دفعه تصمیم نگیرید، مقنعه ای را که درگذشته بهتان می آمد و خیلی وقت است سرتان نکرده اید، سر کنید. و سعی کنید چند روز قبل این تصمیم را بگیرید و چند روزی را در مجامع عمومی با آن سر کنید! چرا که ممکن است، ساعت هفت صبح، مقنعه بخواهد با شما لجبازی کند؟!


**در حین ارائه بدانید و آگاه باشید که کسی قرار نیست از غیب برسد و اسلایدهای شما را به جلو بزند. و شما باید انگشت اشاره را روی دکمه Enter فشار دهید تا اسلاید بعدی ظاهر شود!


***اگر تصمیم دارید، سه اسلاید را بدون گفتن کلمه ای یا توضیحی رد شوید، قبل از ارائه آنها را delete کنید! چرا که احتمال می رود، لپتاپ دقیقا روی آن سه اسلاید متوقف بشود و جلو نرود! و شما بعد از چندین و چندبار کوبیدن دکمه Enter در برابر چشمان متعجب حضار، آن اسلایدهارا پشت سر بگذارید!


****وسط نطق شیرین تان، به هیچ وجه به آقاپسرموبلند عینکی که در یکی از صندلی های تهِ کلاس نشسته و در حالی که به شما زل زده و دهانش را در حد توان گشاده و خمیازه می کشد، توجه نکنید!

و حتی به بغل دستی اش که سر در گوشی کرده و شانه هایش از شدت خنده می لرزد، اهمیتی ندهید!


*****و در پایان با صرف نظر از تلفظ غلط "بوروزرسانی" در عوض تلفظ صحیح "بِروزرسانی" و تلفظ "آنمارک" در عوض "دانمارک" و هم چنین تلفظ ثقیل عبارت "دانشگاه ساسکس انگلیس" ، با خوشی و خرمی سر کلاس بعدی حاضر شوید و متن پستی را با عنوان "?How we can have a good presentation" آماده کنید!


#موفق باشید:))

۹۶/۰۲/۲۴
منتظر اتفاقات خوب (حورا)

نظرات  (۲۰)

چیکارکردب گل من؟:)))))
پاسخ:
سمیرااااا:)))))
مهم ترین مسیله تسلطه برای هر اجرایی. مثلا من توی شبای شعر سی صد چهارصد نفره ی دانشگاه.که خیلیا اومده بودن برا مسخره بازی و با کوچک ترین پارازیت یا تپقی جمعیت می رفت روی هوا با مدل شعرخوانیم و حتی اداره کردن پارازیت ها کاری می کردم که سالن آروم بشه. در حالی که زمان ارشد چون ارایه هام رو سرسری درست می کردم جلو چهار پنج تا همکلاسیم کلی دست و پام رو گم می کردم.
پاسخ:
منم تقریبا بار اولم بود که در مقابل این تعداد جمعیت ناآشنا صحبت میکردم!! ولی تجربه خوبی بود!
فکر میکنم، همین تسلطی که می گید با تمرین کردن باید بدست بیاد!
تازه اون قدر باید به اسلایدهاتون مسلط باشید که ...
امروز سیستم من بالا نیومد متوجهید؟ در نظر بگیرید بی اسلاید بخواید حرف بزنید :) 
پاسخ:
اسلاید هایی که گذاشته بودم، بیشتر برای این بود که همش منو نگاه نکنند!!!
موفق باشی:)
پاسخ:
ممنونم:))
۲۴ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۹:۳۲ هاگورا ساواچی
فقط تلفظ اشتباه دانشگاه ساکسس انگلیس، می تونه آدم رو از ادامه تحصیل منصرف کنه... :)
پاسخ:
ساسکس درسته!
همه ی اینها رو تو یه روز انجام دادی؟:))
پیش میاد و البته برای هر کسی ممکنه پیش بیاد:)
موفق باشی
یاعلی
پاسخ:
آره خب:))
بله پیش میاد دی:
ممنون
علی یارت!
 از آنجایی که من هنوز عینک سیاسی خود رو برنداشته‌بودم، در عنوان، پرزنتیشن رو پرزیدنت خوندم!:/ :)
من تا الآن توی دانشگاه، ارائه‌ی درست و حسابی نداشتم و قطعا در اولین بار حسابی سوتی خواهم داد! :))

موفقیات! :))
پاسخ:
بردار دوست من بردار، عینک رو میگم!
تشکرات!:))
Keep calm and do it :). 
پاسخ:
Thank you
I can do it!
۲۴ ارديبهشت ۹۶ ، ۲۲:۲۱ مــیـمـ‌‌‌‌ ‌‌‌‌
بابا پس من چرا عاشق ارائه م پس؟
اینقد حس خوبی دارم وقتی پشت تریبونم که هیچی بهم نمیریزه منو
استادا هم خوششون میاد جوری شده که الان همه دوست دارن همگروه من باشن واسه ارائه:دی
اون استیکر عینک آفتابیه:)))
ولی خداییش تپق زبانی خیلی ظلمه کسی بهش بخنده:/
پاسخ:
راستش منم دوست داشتم و البته دارم! 
چون میدونم تا این ارائه های کوچیک رو یاد نگیرم ، جاهای دیگه هم نمی تونم خوب حرف بزنم!
آفرین:)) تبریک میگم بهت!
از اونجایی که میدونستم قصدشون تمسخر نبود، ناراحت نشدم!
فقط کامنت هاگورا ساواچی😂😂😂 
ولی اتفاقا نگاه کردن به کسی که دارد به گوشی اش توجه میکند (نه به شما !) خیلی هم موجبات افزایش اعتماد بنففس را شامل میشود !!!



پاسخ:
وضعیت من برعکس بود! وقتی اونایی رو که جدی و بادقت بهم گوش میدادند رو می دیدم، حس خوبی داشتم از اینکه حرفی لایق گوش دادن، برای گفتن دارم! 
:))))
یادمه یه بار داشتم ارائه می‌دادم کلن چن تا اسلاید رو رد نکردم! همینطور داشتم حرف میزدم :دی
آدم یادش میره خو!!
پاسخ:
:))))))
باید یکی باشه اسلایدهارو بزنه برامون!
ارائه دادن کار بسی لذت بخشی است :)
مقنعه ات رو درست کن دختر...
پاسخ:
بسی بسی:)
چشششم! 
۲۵ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۴:۲۹ •✿ آرورا ✿•
مورد اول رو به شدت پرهیز میکنم ازش . به شدتتتت
:))) من وقتی ارائه دارم کلا حضار رو نادیده می گیرم . فقط چشممون بهشون هست  ولی حواسم بهشون نیست
غلطات عالی بود :))) جام خالی

پاسخ:
تجربه شد برام!
ولی بعضیا بودند که خیلی خوب گوش می کردند، همش دلم می خواست به اونا نگاه کنم وبگم!
جات خالی؛)
از اول زندگی ام تا همین الان عاشق کنفرانس دادن بودم:)
همیشه بهترین کنفرانس ها رو تو دانشگاه ارائه میکردم
چن روز پیشم به عنوان رییس صنف تو جمع یه ملتی با حضور کاندیداهای شورای شهر سخنرانی کردم.
چن بار تمرین کنی راه میوفتی
ولی بعضیام راه نمیوفتن
من دوستایی داشتم تو ترم هفت گند زدن تو کنفرانس و با گریه نشستن سر جاشون:)
البته سوتی های تو طبیعی و ساده بود
موفق باشی خانومی
پاسخ:
از اونایی هستم که میگم با تمرین درست میشه!
درسته فن بیان وخیلی چیزای دیگه هم مهمه ولی تاحدودی همینا رو هم میشه درست کرد!
ممنون خانم معلم:))
۲۶ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۰:۱۹ مــیـمـ‌‌‌‌ ‌‌‌‌
حورا چقد بلند طبعی تو !تو همون یه جمله ی ناراحت نشدم کلی عاشقت شدم من
پاسخ:
عزیزم^__^
نظرلطفته، آدم خوبی هستی که خوبیارو میبینی!
و میدونی که دل به دل راه داره!:-)
80 درصد از یه ارائه ی خوب رو "اعتماد به نفس" انجام میده!

+ :-)
پاسخ:
البته! 
هموت اعتماد به نفس هم گاهی نیاز به تمرین و گاهی هم تلقین داره!
ارائه به نظرم اولش استرس آدم می‌گیره مخصوصا وقتی پسرا بخوان اذیت کنند ......
ولی در کل خوبه دوست دارم  ارائه‌ی بدم :)
تمرین بکنی حل میشه :)
پاسخ:
نه بابا، آقایون بیشتر از ما استرس داشتند!!
باشه:-)
الان همه چیز خوبه؟ 😅
پاسخ:
آره شکرخدا خوبه:)
۲۹ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۹:۲۹ خانومِ حدیث :)
من بخوام جلو جمعیت حرف بزنم زبونم گره میخوره هی سوتی میدم  :دی
پاسخ:
با تمرین درست میشه ؛)
اوه اوه اوه!
خدا میدونه چیجوری گذشته اون جلسه! من به اون بغل دستی ای که سرش را در گوشی کرده و شانه هایش از شدت خنده می لرزیده حق میدم!  :)))))))

پاسخ:
:|
مگه شما می دونید جوکی که تو گوشیش داشت می خوند، چی بود که بهش حق میدید؟! 
اون اصلا به من نمی خندید! :-)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی